Waarom kiezen voor biotechnologische
STEM-wetenschappen?
Biotechnologische en chemische STEMwetenschappen is een theoretische studierichting binnen het domein STEM in de doorstroomfinaliteit. In deze richting wordt een brede algemene vorming gecombineerd met natuur- en biotechnologisch wetenschappelijke denken. Een degelijke wiskundig-wetenschappelijke vooropleiding is aangewezen.
​
Biotechnologische & Chemische STEM-Wetenschappen:
-
Levert all-round gekwalificeerde leerlingen af met een brede wetenschappelijke basis.
-
Combineert praktijk én theorie in hightech labo’s.
-
Maakt gretig gebruik van doorgedreven ICT-toepassingen.
Wat maakt deze richting uniek?
Op Mariagaard is ervoor gekozen om, bovenop de basisuren wetenschappen, extra uren in te richten voor de kernwetenschappen biologie, chemie en fysica. Op die manier kunnen de leerlingen meer tijd doorbrengen in onze vijf gespecialiseerde labo’s waar ze proefondervindelijk aan de slag kunnen gaan.
We dragen onderzoekend leren dan ook hoog in het vaandel.
Ook aan wiskunde besteden we extra aandacht. De leerlingen leren denken ook vanuit een wiskundige invalshoek na over natuurwetenschappelijke vragen en biotechnologische problemen. Binnen het vak Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen werken we aan gevorderde STEM. We werken projectmatig. Hierbij integreren we STEM, wetenschappen en wiskunde op een creatieve manier om een antwoord te vinden op maatschappelijk relevante, natuurwetenschappelijke vragen of om een oplossing te zoeken voor biotechnologische problemen.
Meer informatie?
Bekijk hier de folder.
Wat na deze richting?
We bereiden onze leerlingen optimaal voor om verder te studeren binnen het domein natuurwetenschappen.
​
-
Biotechniek,
-
farmaceutische wetenschappen,
-
industriële wetenschappen,
-
biomedische wetenschappen,
-
gezondheidszorg,
-
en onderwijs
​
zijn een greep uit het aanbod logische vervolgopleidingen na deze richting.
Deze opleidingen situeren zich zowel op professionele bachelor- (meer praktijkgericht) als op academisch- (meer theoretisch) niveau.